עשה לך מסכה – תחפושות בלי חוט ומחט

ינו 2013 ::

אם נמאס לכם להוציא את מיטב כספכם על תחפושת, ואז עוד לגלות שחצי כיתה/גן קנו את אותה אחת ?! אז יש ברירה. ולא, לא צריך לדעת לתפור… צריך רק רעיון טוב (והרשת מלאה בכאלה), מספיק זמן כדי ללקט את הפריטים הנדרשים, וכמה טיפים על איך, שמקווה שתמצאו כאן.

"מה את מלחיצה?!, יש עוד זמן!" … נכון, אבל אני אוהבת להתחיל מוקדם, ברגוע… לאסוף את האלמנטים שלהם אני זקוקה, להזמין פריטים מהאי.ביי ולשריין להם מספיק זמן להגיע. לשחק עם הרעיון בראש, עוד לפני שלב היישום. כשאין לחץ, הכל עובד יותר טוב.

אתחיל מוידוי – אני לא יודעת לתפור, ואני גוזרת ממש, אבל ממש עקום. כך שאני חסידה גדולה של יצירה מחפצים קיימים, שילוב מחדש, הדבקות וכל קיצור דרך אפשרי.
התחפושות שעשיתי לאור לאורך השנים, הן בדיוק המישמש הזה שאני מדברת עליו, קצת אלמנטים קיימים, משודרגים בעזרים פשוטים. וקצת עבודת יצירה .

לפני שנתיים,בעקבות הסרט "הדרקון הראשון שלי" אור רצה להתחפש לויקינג (1).  קניתי אצל שוורץ, בנחלת בנימין, פרווה (סינטתית, כמובן). ממנה יצרתי גלימה חובקת כתפיים . קסדה מהממת , שנמכרת בכל חנויות התחפושות, שודרגה גם היא בפרווה סביב הקרניים . ובאותה שיטה גם יצרתי חותלות מפרווה להשלמת המראה, והכל בהדבקה.  באותה שנה גיליתי את הגאפר (סרט חבלה), סוג של מסקינגטייפ מבד, גמיש, חזק ונדבק לכל דבר. אפשר ליצור איתו אין סוף דברים, מתחפושת זברה וטיגריס  ועד מגפיים .  אני השתמשתי בו לשידרוג חולצת טריקו פשוטה. חוררתי חורים והוספתי סרט… וזהו! מוסיפים חרב ומגן והרי לכם ויקינג מרשים.

בשנה שעברה, התחפושת שנבחרה (נדרשה) היא זומבי (2) מתוך משחק המחשב plants vs zombies. את הכובע הכנו מסול כתום. ואת הבגדים שיועדו לקריעה (חולצה לבנה מכופתרת, ג'אקט חום ועניבה), קניתי ב10 ש"ח בויצ"ו (מקום נפלא למציאות לקראת פורים ובכלל…).

 

כאמור, השלב הראשון והחשוב מכולם, הוא רעיון מנצח! ברשת יש אין סוף רעיונות פשוטים מקוריים ויצירתיים.
3. שבלול מקסים מגליל נייר, הוראות מלאות מצורפות.  4. שרירן , פשוט מתוק! אפילו הקעקועים הם "עשה זאת בעצמך". 5. הוריקן, סוף סוף פתרון לכל הצעצועים שמפוזרים בבית.  6. רעיון גאוני וכל כך פשוט של מיחזור בקבוקי שתיה. את שארית התחפושת צריך להשלים, אני הייתי מלבישה אותו בלבוש עתידני וקסדת חלל…  7. מתאגרף. הבנים ימותו על זה. כל מה שצריך לקנות הם זוג כפפות איגרוף… והשאר אילתורים. 8. אני לא יודעת עד כמה ילדים בימינו מכירים את איטי. אבל התחפושת הזאת גאונית כמו שהיא פשוטה.  9. צ'ארלי בראון וסנופי.לצערי אין לזה לינק, אבל לא יכולתי להתאפק, הוא כל כך הצחיק אותי 🙂  10. לגו, קופסאת קרטון, צלחות פלסטיק , מחברים, מרססים בצבע ולא שוכחים פתחים לידיים. מקסים!  11. ואחרונה חביבה (לבינתיים) המדוזה  (גם היא לצערי ללא קישור) אבל הרעיון מובן ופשוט.

 

יש פריט פשוט אחד, שנמצא בכל בית. שמהווה בסיס לאין ספור רעיונות ותחפושות… חליפת הטרנינג עם קפוצ'ון. זה גם פתרון נוח לילדים,שמסתובבים עם התחפושת יום שלם. וגם עכשיו (אם תמהרו) אפשר למצוא אותם בשלל צבעים במחירי סוף עונה מצחיקים. כל מה שצריך זה להשיג את הצבע הנכון, ובלי תפירה ניתן לבסס עליה מגוון תחפושות.
12. אשכול ענבים – קפוצ'ון סגול, עיטור עלים מלבד (בהדבקה בלבד) ובלונים סגולים.  13. חד קרן – קפוצ'ון בצבע פסטלי, ותאמינו או לא הכל מוחזק בסיכות ביטחון!   14. תמנון,כל החיבורים מתבצעים עם הגאפר (סרט חבלה) ידידנו משכבר הימים.  15. עורב שחור, ההוראות אומנם מדברות על תפירה, אבל אפשר להגיע לאותה התוצאה בהדבקה בלבד (דבק חם או דבק מיוחד לבדים, בכל חנויות התחביבים).  16. כריש , ללא תפירה.  17. מפלצת, ובעצם, כל יצור העולה על רוחכם.  18. משפחת דובני אכפת לי מקסימה   19. זאב   20. באתר המקסים הזה תוכלו למצוא הוראות למיטב גיבורי העל- קפטן אמריקה, ת'ור ועוד. כולם מבוססים על חליפות טרנינג פשוטות.

 

טריק נוסף מקסים וקל להכנה היא חצאית הטוטו. 21. בלינק זה, תוכלו למצוא הוראות פשוטות איך להכין חצאית טוטו, ע"י קשירת מטפחות ילדים שקופות או בד טול על רצועת גומי. אחרי שעברתם את השלב הזה, השמיים הם הגבול.
22. דבר ראשון, אפשר לעשות מהפך לתחפושת  "בנים" , ובהינף מטפחת להפוך אותה ל girly. לדוג' ספיידרמן, אבל עובד נהדר כמעט על כל גיבורי העל.  23. עוד דוגמא מוצלחת, דארת' ויידר (אין לינק, אך הרעיון מובן).  24. תחפושת דחליל, המבוססת כולה על חצאית טוטו בגווני חום כתום.   25. את אותה החצאית אפשר להכין ארוכה יותר, וע"י חגורה במרכז הגוף, להפוך אותה לשמלת טינקרבל מהממת.  26. והנה שימוש מקורי נוסף. בת ים לתפארת, כל כך פשוט ויפהיפה.   27. תודו שזה פשוט מתוק שבא לאכול! עוגיפלצת בגירסת הטוטו… מתיקות אמיתית.

 

ולמרות שבפורים כל התחפושות כשרות לגדולים, קטנים, בנים ובנות .
שלא תרגישו, אתם הגדולים, מקופחים (הי, זה גם חג שלנו!) הנה בקצרה, כמה תחפושות שאהבתי :  28. שלגיה ספורטיבית– עם כמה סרטים וצווארון, הצליחו לתמצת את האייקון – מדהים!   29. עטלף ממטריה (אחרי הסופה של שבוע שעבר אפשר למצוא הרבה כאלה זרוקות ברחובות).  30. ברבי (תתחילו לחפש אריזות מקרר )   31. מתוך "הציפורים" של היצ'קוק – גאוני!   32. טוויסטר עם טוויסט .  33. צבעי קריון, תחפושת קבוצתית. 34. בקטנה, שידרוג מדליק למשקפי השמש.  35. ואחרון חביב (הפעם באמת) קרמיט (שוב , מבוסס על קפוצ'ון) רק שאני הייתי משדרגת אותו בגרביונים או בטייץ ירוק לנועזים שבינכם.

 

ולסיום, מי קבע שפורים יש רק פעם בשנה?! ילדים אוהבים להתחפש ולשחק כל השנה. עכשיו, כשהחנויות מתמלאות בתחפושות ואביזרים, זה בדיוק הזמן ללקט פריטים לארגז התחפושות.

לעוד רעיונות מגניבים שלא הצליחו להיכנס הפעם לפוסט, מוזמנים לבקר בלוח הpintrest שלי
יאללה, אני הולכת לחשוב על רעיון , שיהיה חג נפלא ושמח.תהנו ♥

תגובות