יפים יפים שבא לקרוא

יונ 2012 ::

לימדו אותנו לא לשפוט ספר לפי העטיפה שלו… כן, אבל…
מודה ומתוודה, כשאני הולכת לקנות ספרי ילדים אני מסתכלת דבר ראשון על האיורים שבפנים, ורק אם אלה מזמינים, אני עוברת לקרוא את התוכן.

 יש בספרות הילדים ספרים כל כך מרשימים ויזואלית, שכבר מזמן הם עברו אצלי למדף ספרי העיצוב בבית (ואם אור מבקש יפה אני מרשה לו לדפדף קצת).
ועכשיו, כשאור כבר גדול, קורא לבד, ובוחר לבד (קפטן תחתונים או הדוד אריה ודומיהם),
אני פשוט קונה אותם לעצמי, בלי תירוצים!.

אמא  רובוט

כתב: דוידה קלי , ציירה: אנה לאורה קנטונה.

"כל יום (חוץ משבת) הולכת אמא שלי למשרד ומשאירה אותי בבית לבד"…
סיפור מקסים ומצחיק על ילד שמחליט לבנות אמא רובוט שתיהיה שם תמיד בשבילו.
תכין  לאכול רק מה שהוא אוהב (צ'יפס, פיצה, פופקורן), ואפילו תכין בשבילו את שיעורי הבית.
כמובן, שבסוף הוא מבין שאת אמא אי אפשר להחליף.  הסיפור מלווה בציורים מקוריים , נפלאים ומלאי הומור של המאירת האיטלקיה אנה לאורה קנטונה, זוכת "פרס אנדרסן"  היוקרתי.

הפלאץ' הגדול
קיארה קארר

סיפור המבוסס על אגדה מהרי ההימלאיה,  יום אחד שמעו הארנבים רעש חזק ביער האגסים על שפת הנהר. הם נבהלו מאוד והצליחו להדביק במנוסתם את שאר חיות היער… סיפור מתוק עם מוסר השכל.
קיארה קארר, גם היא מאיירת איטלקיה, זכתה בפרסים בינלאומיים ובינהם גם "פרס אנדרסן" .
שילוב של שירבוטים, קולאז'ים וחומריות ראשונית הופכים את הספר הזה לחגיגה אמיתית.

היפיפיה המתעוררת
כתבה: ליאה וילקוקס ואיירה: לידיה מונקס.

היפיפיה המתעוררת, הוא אחד הספרים האהובים עלי.
עיבוד עכשווי ומצחיק מאוד לסיפור "היפיפיה הנרדמת". הנסיך מגיע להציל את הנסיכה, כאשר נחירותיה מנחות את דרכו. אבל כשהוא מוצא אותה ישנה, אין לו מושג מה לעשות… הוא מנסה לשפוך עליה מים, יורה אותה מתותח, קופץ על מיטתה… אבל היא לא מתעוררת.
אל תתנו לעטיפה הוורודה להטעות אתכם, זהו ספר לבנות וגם לבנים , הם יקרעו מצחוק ואולי אפילו יפנימו על הדרך כמה תובנות על יחסי המינים.

ללידיה מונקס,  יש סגנון מובהק ומזוהה, עשיר בפרטים וחוש הומור. כשתתקלו בספרים נוספים שלה (עכביש איכככס, חמור די לנעור ועוד) לא תוכלו לפספס.

נסיכות
פיליפ לשרמיה ורבקה דוטרמר

הספר נסיכות הוא, בעיני, יותר ספר עיצוב מספר קריאה. הוא כל כך יפה, שאני נמצאת בקונפליקט תמידי בין הרצון למסגר כל דף שני לתמונה , לבין הרצון לשמור על הספר.

בספר תפגשו נסיכות מוכרות ומוכרות פחות – הנסיכה שיכחנה,  הנסיכה דה פיצפיתיה הקטנטנה, הנסיכה גחמיוזה ועוד רבות. הן בהחלט לא הנסיכות הרגילות שאליהן הורגלנו, מלאות אופי ויופי , מלוות בהסברים וסיפורים וכאמור, באיורים פשוט מעלפים.

בין המאיירות הישראליות יש שתיים שאני אוהבת במיוחד-

עפרה עמית המדהימה. יש לה סגנון יחודי שאי אפשר לפספס. גם היא זכתה בפרסים רבים בארץ ובעולם (בינהם גם פרס אינדרסן לאיור – כבוד!).
בין השאר איירה את התרנגולים והשועל מאת ח.נ. ביאליק, בלתזר מאת נורית זרחי, סבא בישל מרק מאת נירה הראל , ילדה משם מאת חוה ניסימוב , הסייחה הנסיכה מאת מיריק שניר,  זוזי שמש מאת דפנה בן צבי , ועוד. כולם מדהימים ביופיים.

המאיירת השניה היא יחסית חדשה בתחום האיור לספרים (אבל לגמרי לא חדשה באיור) – שירה קורח.  גילוי נאות, את שירה אני מכירה ומעריצה כבר שנים. האיורים שלה פשוט שובי לב, עשירים בחום ואהבה, שילדות תמימה וקסומה נושבת מהם.

ספר אחד עם איוריה כבר יצא לאור הקופה שמאחורי מגירת הגרביים מאת חני נחמיאס. ובימים אלה היא עובדת על ספר נוסף שאמור לצאת ממש בקרוב – לילה מטפסת למעלה  מאת נועה בקר.  ובגלל שיש לי קשרים, קיבלנו הצצה מוקדמת .

תהנו, ובמקום להוציא מאות שקלים על ספרי עיצוב, תעשו סיבוב בין ספרי הילדים, אפשר למצוא שם אוצרות אמיתיים.

תגובות