מתלבשים על הקירות

דצמ 2014 ::

כשנכנסנו לבית, לפני כמעט שנה, הכנו, איל ואני, רשימת משימות ופרוייקטים: לבנות מדפים לסלון, לתפור פופים, לשפץ את השידה הקטנה, לצבוע את תיבת הדואר, תמונות לחדר של אור, שטיח לחדר של אור, ערוגות … וכו' וכו'. רשימה לא קצרה בכלל, ממוגנטת למקרר. ובכל פעם שאנחנו מבצעים משימה, מזדרזים למחוק את השורה בגאווה. זאת רשימה דינמית, שכנראה אף פעם לא תגיעה לסופה. כי תמיד יש  מציאות חדשות שזקוקות לשיפוץ ורעיונות חדשים שמחכים להגשמה.
המשימה הזאת – קולאז' תמונות לliving room , מככבת ברשימה מהיום הראשון. אבל רק עכשיו הצלחתי ליישם אותה.

f001

זה היה תהליך ארוך של איסוף. בהתחלה של מסגרות- מסגרות עץ מגארג' סיילים וחנויות יד שניה, מסגרות בצבעים שונים, גדלים שונים ודוגמאות שונות ומעניינות. ונמשך באיסוף תמונות, איורים, מגזינים ישנים, קלפים, קומיקס וטקסטורות. כל דבר שנמצא ראוי להיתלות על הקיר.

f002b

כשהגעתי לשילוב הנכון בעיני, עברתי לשחק עם הקומפוזיציה. מסדרת, משנה, מזיזה, עוברת לפרוייקט אחר, שוכחת, מתחילה מחדש. בסוף הייתי מרוצה, אז מהר (לפני שהתחרט) לקחתי גליל נייר גדול וגזרתי אותו בהתאם לשטח שעומד לרשותי – במקרה הזה רוחב הספה שמעליה ימוקמו התמונות. על הנייר מיקמתי את התמונות לפי הקומפוזיציה וסימנתי את מיקומן עם עיפרון.

f002a

לאחר מכן מדדתי בכל תמונה את מיקומו הנחוץ של המסמר לפי סוג המתלה, וסימנתי על הנייר ביחס לאמצע התמונה והמרחק הרצוי בגובה.

f003

זהו, מוכנים לשלב הבא – תלינו את הנייר מעל לספה בגובה ובמיקום המבוקש. וכל שנותר לנו לעשות זה לתקוע את המסמרים לפי התכנון המסומן.

f004

לסיום מגיע החלק הכיפי באמת, אחרי שהמסמרים ממוקמים, תולשים את הנייר המיותר ומתחילים למקם את התמונות לפי הסדר.

pics_saloon2

טדאם.

בחירת התמונות והקומפוזציה היא מה שהופכת את הקולאז' לאמירה כל כך אישית וייחודית. הנה עוד כמה סידורים שאהבתי בפינטרסט-  קולאז' פרחוני על קיר אפור, קומפוזיציה מעניינת מעולמות תוכן שונים, ודיוקנות נשיים על קיר תכלכל. בדף שלי בפינטרסט תוכלו למצוא עוד הרבה כיוונים מעניינים.

f005

עדיין נראה לכם מסובך מידי?!  תוכלו למצוא ברשת הוראות מדוייקות איך לארגן את הקומפוזיציה, וכיצד להעביר אותה אל הקיר. (שורת תמונות תחתונה,ראשון מימין) כתבה מעולה של רונית כפיר מ-xnet, תעשה לכם סדר בבלגאן (לי זה עשה). ושיטות דומות אבל שונות ליצירת ההדמיה על הקיר, כמו גזירת הנייר בהתאם לצורת המסגרת, או בעזרת מסקינג טייפ.

f006

אם אתם דווקא מודאגים מהתוכן ולא מהביצוע. אל תשכחו שהוא אינו חייב להיות קונבנציונאלי אלא יכול להגיע מכל תחום עניין- לדוגמא אוסף מפות מעניינות, שילוב עם מראות ופמוטים, שערים של מגזינים שאתם אוהבים (במקרה הזה מעולם הבישול), פאטרנים מעולם האופנה, ואפילו מסגרות ריקות כאלמנט עיצובי בפני עצמו, או משחק מעניין של שילוב צבע על תמונה קיימת. מקסים לא?!

f008

מי אמר שזה בכלל חייב להיות תמונות? למה לא חישוקי רקמה עם בדים מעניינים  (ימין, אמצע, שמאל).  מדליוני גבס צבועים בצבע לבחירתכם – גווני כחול או צהוב (אני לגמרי הולכת ליישם את זה בקיר החצר), או אוסף צלחות (קיר ורוד, קיר תכלת).

f007

העיקר, אל תשאירו אותם ערומים. קר 🙂

 

תגובות