סיבה למסיבה – יום הולדת אבירים

אצלנו במשפחה כל יומולדת זה פרויקט, עם חומרים זמינים ודמיון אנחנו מנסים, כל פעם מחדש, ליצור עולם קסום שאליו יכנסו הילדים לשעתיים של חוויה.

הנושא משתנה לפי בקשתו של אור, הוא מפיל את ה"פצצה" כחודש (בתקווה)  לפני האירוע ואנחנו מתחילים לשבור את הראש …
החלוקה ביני לבין איל היא ברורה, אני על התכנון, בניית הקונספט והעיצוב . והוא אחראי על הגשמת הפנטזיות שלי ("תבנה לי טירה") והפעלת הילדים (לפי לו"ז כתוב ומתוכנן שאני מגישה לו יום לפני האירוע).

אני לא יודעת לתפור, לנגר, להכין יצירות מבצק סוכר… כך שאני תמיד מחפשת פתרונות ready made  שעם קצת שדרוג ועיצוב מאולתר יהפכו לדבר שאותו אני רוצה… ותמיד מחפשת את הדרך הפשוטה.
בפוסטים הבאים ,רציתי לשתף אתכם בכמה מהרעיונות שהרצנו במשך השנים, אולי תוכלו להיעזר ולקחת רעיונות והשראה מחלקן, בהצלחה! ורק שמחות ♥

יומולדת 5 – אבירים 

את יומולדת 5 של אור חגגנו בסגנון עדות האבירים. לכל האירוע נבנה סיפור מסגרת, כדי להכניס את הילדים לאווירה ולגייס אותם לפעילות.

ברוך בואכם לממלכת האור.
המלך, אור הגיבור, זקוק לעזרתכם
הדרקון הרשע גנב את תיבת האוצר הגדולה ואת ביצי הזהב הקסומות
אנחנו זקוקים לכם, אבירי הממלכה והנסיכות הלוחמות , לנצח את הדרקון
ולהחזיר את האוצר למלך.

הקריאה לאבירי ואבירות הממלכה לבוא לעזרת המלך , הוצגה כבר בהזמנה (כך שהילדים כבר באו מוכנים) ונמשכה כחוט מקשר לאורך כל היומולדת והפעילויות.
כדי להכניס את הילדים לאווירה, אור חבוש בכתר, שרביט ביד וגלימת זהב עם סמל הממלכה, ישב על כיסא המלכות ( אל גב הכיסא חובר עם אזיקונים קרטון ביצוע צבוע בספריי זהב ומקושט בסמל הממלכה). כשבן דודו הגדול וחבר (גם הם בגלימת זהב מעוטרת) עומדים מצדדיו, תוקעים בחצוצרות ומזמינים את הילדים לשבת למרגלות המלך על מחצלות.

לאחר שכל הילדים התיישבו במקומותיהם, ההפעלה התחילה בקריאת העזרה מתוך קלף – הקשיבו! הקשיבו! המלך אור הגיבור קורא לכם לעזור, להביס את הדרקון ולהשיב את המטמון .
אז הוצגה לילדים מפת המשימה- ללכת בעקבות הדרקון, לעבור במערה הצרה, לחצות את נהר הזוחלים, למצוא את מחבוא הביצים הקסומות, להביאם למבצר הדרקון- שם ננצח את הדרקון ונמצא את האוצר.

אביזרים:
1. מפה+ כן ציור
2. קלף
3.  חצוצרות
4.  כיסא מלך
5.  גלימת זהב + כתר + שרביט מלך
6.  גלימות לעוזרי המלך והמפעילים
7.  2 מחצלות

אך לפני שאנחנו יוצאים לדרך, צריך להפוך את כל הילדים לאבירים ואבירות אמיתיים… כל ילד קיבל גלימה וקישט אותה בעזרת טושים ומדבקות . לצורך העניין קניתי בד כסוף ובד זהב (ניתן להשתמש במפות אלבד הנמכרות בכל חנויות היצירה והציוד לימי הולדת, אני פשוט קניתי את הבד הזול ביותר שמצאתי בנחלת בנימין) ממנו הכנתי גלימות (גזרתי רצועות ברוחב 30 ס"מ ובאורך מטר, קיפלתי לשניים וגזרתי פתח לראש. אין צורך בתפירה).

אביזרים-
1.  מדבקות
2.  טושים לבד
3.  גלימות + חגורות

אחרי שכל הילדים מתחילים כבר להיראות כמו אבירים אמיתיים, המשימה הראשונה היא לעבור את מסלול המכשולים בדרך אל האוצר (תזכורת במפה- עקבות, מנהרה ואגם הזוחלים) .
מתחילים עם עקבות דרקון גדולות מבריסטול, המפוזרות על הדשא ,אחריהם הילדים צריכים לעקוב.

ממשיכים עם שתי מנהרות מחוברות שבתוכם הם צריכים לזחול, ומשם עוברים לחציית אגם הזוחלים- בד כחול הוא האגם, זוחלים מתנפחים מפוזרים עליו ולוח עץ מתפקד כגשר צר עליו צריכים לעבור הילדים בשיווי משקל (בתכנון המקורי, זה היה אמור להיות אגם תנינים, אבל לא הצלחתי למצוא מתנפחים כאלה בחודשי הסתיו, בהם חל יום הולדתו של אור… אז מסתפקים במה שמוצאים, ומשנים את הסיפור בהתאם) .

כמובן שהכל נעשה בטור מסודר, אחד אחרי השני… גם למען הסדר הטוב וגם כדי להרוויח זמן.

אביזרים-
1.  2 מנהרות מחוברות
2.  עקבות מבריסטול
3.  קורה + לבנים
4.  אגם-בד כחול
5.  מתנפחים גדולים, מתנפחים קטנים + נחשים
6.  מדליות (פרסים קטנים).

האבירים המתלמדים עמדו בהצלחה במשימה הראשונה, והמלך אור מעניק לכל אחד מהם מדליית זהב (*טיפים).
עכשיו עומדת בפניהם משימה חדשה – הדרקון הרשע שדד מהמלך 10 ביצי זהב קסומות  והחביא אותם. הילדים צריכים למצוא את ביצי הזהב ולהביא אותם למלך. הו אז יוכרזו כאבירים ואבירות מוסמכים ותוענק להם חרב ע"י המלך אסיר התודה.
את ביצי הזהב יצרנו, מקופסאות ביצי הפתעה (הסוג הישן) צבועות בספריי זהב .אותן פיזרנו ברחבי גינת השעשועים. בתוך המגלשות, בערימת החול, בשיחים וכו'. הילדים היו מגוייסים לגמרי למשימה, ותוך כרבע שעה נאספו כל ביצי הזהב והוגשו למלך אור.
בדרום ת"א מצאתי חרבות מתנפחות במחיר מצחיק (אבל אפשר גם לחתוך צורה פשוטה מקרטון או קאפה, ולינק לעוד רעיון מעולה) ובטקס מרגש, אור הכתיר כל אחד מהאבירים והאבירות כשהוא תופח להם על הכתף כמיטב המסורת ומגיש לכל אחד מהם חרב משלו.

אביזרים –

1.   10 ביצי זהב (קופסאות ביצי הפתעה מרוססות בזהב, או כל פריט  עגול מאולתר אחר)
2.   סלסלה/ קופסא לאיסוף הביצים
3.   חרבות מתנפחות/ קרטון כמספר הילדים.

בזמן שכל האקשן התרחש, איל (תפקיד מעולה לאח/ות גדולים או חבר/ה טובים שמוכנים קצת להשתטות עם הילדים) החליף בסתר בגדים, לתחפושת הדרקון שהוכנה מראש.  גם כאן הכל נפתר באמצעים הפשוטים ביותר שניתן למצוא, את הזנב מצאתי בפורים כזנב ארוך של חתול, אליו הצמדתי בעזרת דבק חם משולשים מסול ליצירת אפקט הדרקון. חולצה שחורה ומכנסי טרנינג פשוטים קושטו גם הם ע"י חתיכות סול עגולות ובעזרת דבק חם. ולגימור הוספנו גלימה מאולתרת וקרניים של תחפושת שטן.

לאחר שהילדים הוכתרו לאבירים מן המניין. נשארה משימה מרכזית אחרונה, לנצח את הדרקון ולקחת ממנו את מפתחות האוצר. הילדים היו בטירוף, רצו אחרי איל הדרקון ברחבי הגינה כשהם מנופפים (ואף תוקפים) אותו עם החרבות המנופחות. ולבסוף הצליחו להכניעו ולקחת את המפתחות.

אביזרים-

1.   תחפושת דרקון מאולתרת (אפשר להסתפק גם בגלימה וקרניים)
2.   מפתחות (אפשר לקנות מפתחות של תינוקות מפלסטיק או ליצור מקרטון)

 

לסיום, בעזרת המפתחות פתחו הילדים את תיבת האוצר (בכאילו) , ובה מצאו שקיות הפתעה לכל הילדים .והשמחה, כמובן, הייתה גדולה. כל מה שנותר זה לכבות את הנרות,לחתוך את העוגה ולהתחיל לחשוב על היומולדת הבאה…  בקרוב, יומולדת צעצוע של סיפור.

כמה טיפים-

1. חשוב לתת לילד היומולדת את ההרגשה שהוא במרכז. אור תמיד שותף לתכנון האירוע, מכיר ויודע את כל השלבים. יש לו את האפשרות גם להשתתף במשימות וגם לנהל אותם- לחלק הפתעות ומשימות, לבחור את החברים שיתתפו בכל שלב ועוד.

2.תפאורה – בעזרת עזרים פשוטים אפשר ליצור תפאורה שתכניס את הילדים לאוירה. ארגזים של מקררים הם שימושיים ביותר (וכמעט לפני כל יומולדת תוכלו למצוא אותנו תרים אחריהם ברחבי העיר) במקרה הזה, יצרנו מקרטון המקרר הריק טירה מקסימה,  ע"י יצירת צריחים בעזרת סכין חיתוך ופתיחת דלת מעוגלת בחזית.

3.תמיד תדאגו שיהיו לכם ערימת פרסים קטנים, וחלקו אותם לאורך המסיבה כדי לשמור על הסדר-לילד שיושב הכי מהר, למי ששומר על שקט, למי ששר הכי חזק וכו' . ילדים מוכנים לעשות הרבה בשביל משרוקית בחצי שקל .

4.תמיד כדאי לדאוג שהמפעילים ילבש משהו בולט. זה יכול להיות אפילו רק כובע מיוחד. יעזור למקד את תשומת הלב של הקטנים והגדולים.

5.שקיות הפתעה ולא ממתקים בתפזורת. האמת היא שבמקור בתיבת האוצר פיזרנו ממתקים ולא שקיות הפתעה, אבל תלמדו מהנסיון שלי, ואל תעשו את זה! אומנם, שקיות הפתעה זה פחות יפה ומרשים, אבל מונע בלגאן והתנפלות של הילדים ו"לי לא נשאר" ו"אני רציתי כזה" וכו… 🙂

מוזמנים לבקר בלוח שלי בפינטרסט לעוד רעיונות.

מזל טוב ובהצלחה ♥

תגובות